Alhamdulillah..


Alhamdulillah.. ALLAH SWT titipkan sedikit kekuatan dari hadith ini. Persediaan bagi diri juga untuk menghadapi dunia luar yang lebih mencabar. Juga dalam membawa agenda dakwah ilallah..Moga langkah kita semua sentiasa dalam tuntunan, jagaan ALLAH dan dalam redha ALLAH..

Hadith Ibn Umar Radhiyallahu ‘anhuma,

“Seorang mukmin yang bergaul dengan orang ramai dan bersabar di atas kesakitan yang timbul akibat pergaulan itu, adalah lebih baik daripada seorang mukmin yang tidak bercampur gaul dengan orang ramai dan tidak sabar di atas kesakitan akibat pergaulan itu”� (Al-Tirmidhi 2507, Ibn Majah 4032)

4 comments:

Musafir Cinta said...

alhamdulillah..sekali lagi Allah izinkan teh titipkan kata buat long muhasabah diri ini...meskipun byk perkara yang berlaku n terkadang long di ambang kecundang,,Allah tetap selamatkn hati long dr jauh melayang dalam dusta ujian ini..hmm moga Allah teguhkn hati kita teh..ratapan ini hanya milik Allah..terima kasih kerana doakan adek bradek..syg teh n adek bradek lilahitaala..

Seindah.Bidadari said...

terima kasih...kan cik dah kata...dalam diri teh ada berjuta2 teladan untk cik...sayaaaaaaaang teh n adik beradek...

ini juga ubat untuk cik..kadang2 rasa putus asa,,tp alhamdulillah kerana ada sahabat2 yg sangaaaat baik yg selalu mengingatkan...alhamdulillah..

Hamba ALLAH; Aishah... said...

Buat long,cik..
Hati adik bradik lembut dengan ALLAH..=)Kerdil rs diri.. Hadith ini jg untuk diri sebab kadang2 rasa lebih senang bersendirian..Moga ALLAH rahmati kita semua. 2 amanah yang perlu dijaga; hubungan dengan ALLAH sbg yang utama dan hubungan dengan manusia..
teringat perbualan dengan m.ngah,jga tak silap kata2 ulama/mafhum hadith;
..hubungan dengan manusia adalah kayu ukur hubungan kita dengan ALLAH. Jika tenang, lunak, hati dan pergaulan kita dengan manusia, insyaALLAH e2 petanda hubungan dengan ALLAH juga baik..
Syukran banyak ingatkan teh dengan ALLAH.Moga persahabatan kita dalam jaminanNYA..Sama2 doakan saudara kita yang lain jg..
Sayang selamanya insyaALLAH..=)

Anonymous said...

juga tertarik dengan entri ustaz zawawi tentang amalan hakikat dan syariat.Sahabat dan adik bradik ada kelapangan, boleh baca deh.=)
www.cahayamukmin.blogspot.com

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 ..MENCARI REDHA ALLAH.. |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net