Monolog ; "Taman Untuk ALLAH" ..^_^

Assalamu'alaikum wbt..=)
Alhamdulillah..Segala puji-pujian hanya untuk ALLAH..
Sering kali kita mendengar janji ALLAH untuk kita; tentang taman2 syurga..tentang rumah di syurga..pelamin di syurga..Tempat beradu di syurga,bidadari2, makanan dan buah-buahan di syurga..air,sungai2 di syurga..Indahnya..^_^,)

Dan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal soleh, kelak akan Kami masukkan mereka ke dalam surga yang di dalamnya mengalir sungai-sungai; kekal mereka di dalamnya; mereka di dalamnya mempunyai istri-istri yang suci, dan Kami masukkan mereka ke tempat yang teduh lagi nyaman.(An Nisa' ; 57)

Orang-orang yang beriman dan mengerjakan amalan soleh, kelak akan Kami masukkan ke dalam surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Allah telah membuat suatu janji yang benar. Dan siapakah yang lebih benar perkataannya daripada Allah? (An Nisa':122)

Adapun orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh, maka mereka di dalam taman (syurga) bergembira.(Ar Rum:15)

Hmm..Tapi bagaimana pula taman untuk ALLAH ya?..persiapannya macamana??apa yang kita nak hias, nak letak,tanam..?hmm..
Fitrah kebaikkan bagi kita, memberi yang terbaik untuk insan yang paling kita sayangi. Apatah lagi, untuk yang Maha Penyayang.Mesti kena buat yang terbaik.Bahkan lebih baik.Paling baik..
Tapi taman untuk ALLAH bagaimana ya?

Tersentuh dengan kata2 ALLAH dalam Hadith Kudsi:
'..sesungguhnya KU jadikan syurga itu taman untuk hamba2KU, dan taman bagiku adalah HATI2 mereka..'
ALLAH hanya mahukan hati kita sahaja. Bukan yang lain. Hanya HATI.Subhanallah..Patutlah hadith Rasulullah banyak menyentuh tentang hati, tentang niat. Sebab itu tempat jatuhnya pandangan ALLAH..
Tempat ALLAH adalah dalam HATI hambanya.


Ya ALLAH..kurniakanlah petunjuk dalam mencintaiMU dan menyempurnakan ketaatan kepada perintahMU..
"Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)". (Al Kahfi; 10) "

0 comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 ..MENCARI REDHA ALLAH.. |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net